söndag 21 november 2010

Slöa knivar



Slöa knivar är det värsta jag vet. I vårt hus finns det inte dylika tingestar. Hur gör jag för att hålla mina knivar vassa. Jo nere i Lagården där jag jag en slipsten på den skapar jag eggen för den kniv som jag avser att slipa, sedan beror det på om det är en flåkniv slaktkniv eller en vanlig förskärare eller en kniv som man skall skära trä med. detsamma gäller för yxor. Nåväl när råeggen är skapad då skall eggen brynas. I min värld finns det bara ett bryne tro mig jag har provat det mesta under mina år som knivoman. brynet heter DIANOVA, finns att köpa i den mindre versionen på Clas Ohlsson samt på fler ställen. Jag köper mina brynen direkt från http://www.dianova-ab.se/. Gå in på hemsidan och kolla så får ni tips hur även ni skall få era knivar vassa så här före jul.


Även den slöaste kniv går att bryna upp så den blir användbar med dessa brynen.

Inga kommentarer: