fredag 19 november 2010

Nu är det nära


Jag går och kvider varje dag för lite snö. naturligtvis är det bra för jakten. Men det finns ju andra saker i livet än att jaga till exempel att köra skoter. Varje år på mitt förra jobb på Dykab i Luleå sade dykabianerna nu jävlar skall vi köra skiten ur gubben. Jaha dom har försökt nu i ganska många år utan att lyckas. Förra vintern tordes dom inte hit dom börjar kanske bli lite slitna. Nåväl vi här i skogen vi är rustade i morgon startar jag upp Bearcatten skall köra hem lite björk från skogen på timmerkälkarna roligt nå nä, men jag får åtminstone känna den juva doften av tvåtaktsolja. Bilden jag lagt in visar att här finns det plats för skotrar. Ni där bortom järnvägen skotern längst till höger på bilden är en Snow Hawk som är resultatet av en tjyvparning mellan en snöskoter och en mc.

Inga kommentarer: