onsdag 10 november 2010

Skabbräv


Vi har haft en skabbrävajävul som strukit runt knutarna några dagar, eftersom jag är livrädd att Emil skogarnas konung skulle bli smittad så har jag använt mig av dom kunskaper inom jakt som jag erhållit genom generationernas generationer av jägare som finns i min släkt. Räven var en listig satan han smet gång på gång men igår då talade min gamla Savage med kaliber 20 dödens språk. Den dog i språnget nu kan hunden färdas fritt igen utan risk för rävskabb. Jag lägger in en bild på en frisk räv eftersom skabbräven var så jävla ful att jag vägrar att publicera den på the world wide webb. Till alla djurvänner räven på bilden den fick leva.

4 kommentarer:

Anonym sa...

koll om det funkar för Maria

Maria sa...

skabbreva ska man passe se för!

pappa B sa...

HAr du fått korn på skabben? Ge han en 12:a så att inte smittan sprider sig. Här på Västkusten har rävstammen klarat sig ganska bra och det finns många fullpälsade rävar som smyger omkring och jagar sork här på ängarna.
Allt väl i övrigt hoppas jag
Besse

Anonym sa...

Jo då! Var med om en liknade händelse för några år sedan!
Min granne kom rusande och var mäkta upprörd över att det låg en räv på hans garageuppfart och han bad om hjälp!
Mycket riktigt,där låg en ful och sönderbiten stackare så det var inte mycket att göra än att hämta min gamla 16 caliber och skicka den till de "sälla jaktmarkerna"!
Det kan låta konstigt,men den log när den slöt sina ögon för sista gången! Vilket helvete den måsta ha haft?
Ser att du lagt dykarhjälmen på hyllan och flyttat ut i Tassemarken!
Ha det gott och en varm hälsning från en Hälsing,och gammal klasskamrat och vän!
Curre Canin!